29 października 2015

Konkurs

Z wielką radością ogłaszam konkurs, w którym możecie wygrać:

najnowszą biografię księcia Karola, autorstwa Catherine Meyer!

Wydawnictwo "Dream Books" przeznaczyło specjalnie dla Was, moich Czytelników  4 egzemplarze  książki. 

Aby zdobyć jedną z nich należy poprawnie odpowiedzieć na 10 pytań dotyczących księcia Karola i jego najbliższych.

Dwie pierwsze osoby, które poprawnie odpowiedzą na wszystkie pytania, otrzymają po jednym egzemplarzu książki. Dwie kolejne trafią do osób, które poprawnie odpowiedzą na wszystkie pytania i zostaną w wybrani w drodze losowania.  Jeśli nikomu nie uda się odpowiedzieć poprawnie na wszystkie pytania, pod uwagę będą brane osoby z największą liczbą poprawnych odpowiedzi.


Odpowiedzi można przesyłać na adres: ksieznakateblog@wp.pl, do dnia  1 listopada 2015 roku do godziny 20:00.  Temacie mejla proszę wpisać: Odpowiedzi

Ogłoszenie wyników nastąpi w poniedziałek. 

Pytania układałam sama, korzystając wyłącznie z Internetu, ze stron polskich oraz angielskich, nie z biografii, którą można wygrać.
W razie wątpliwości proszę zamieszczać komentarze z pytaniami pod tym postem.

Mam nadzieję, że udało mi się jasno przedstawić zasady : )

Nagrody nie będą wysyłane za granicę.


A oto pytania konkursowe:

1) Kim z wykształcenia jest książę Karol?
2) Kiedy miała miejsce ostatnia oficjalna wizyta księcia Karola w Polsce? PROSZĘ PODAĆ DOKŁADNĄ DATĘ
3) Dlaczego ślub cywilny księcia Karola i Camilli Parker Bowles został przełożony o jeden dzień w ostatniej chwili?
4) Ile lat miał książę Karol, kiedy został wykwalifikowanym pilotem?
5) Gdzie NIE CHODZI O MIASTO i o której godzinie urodził się książę Karol?
6) Jak nazywał się arcybiskup Canterbury, który ochrzcił księcia Karola?
7) Jak nazywały się nianie księcia Karola i księżniczki Anny ? WYSTARCZY PODAĆ NAZWISKO JEDNEJ Z NICH
8) Za pośrednictwem której swojej krewnej, Diana Spencer poznała księcia Karola?
9) Jak książę Karol jest tytułowany w Szkocji?
10) O przejęcie jakiej posiadłości w Polsce starała się w 2010 roku brytyjska fundacja Save Britain’s Heritage pod patronatem księcia Karola?


Powodzenia!

36 komentarzy:

  1. I moje odpowiedzi wysłane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I moje już wysłane (wczoraj 21.00)

    OdpowiedzUsuń
  3. Co sadzicie o kreacji ERDEm Kate? flower power..mnie nie przekonala taka sukienka na uroczystosc "Women..." a Was?

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam pytanie, związane z pytaniem 4. Co to znaczy wykwalifikowanym pilotem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na jednej ze stron znalazłam takie dokładnie określenie, jednak to pytanie nie będzie brane pod uwagę - odpowiedź jaką ja miałam w swoich notatkach to 19 lat, jednak wiele osób odpowiadało 23 lata - rzeczywiście na jednej ze stron znalazłam informację 23 lata, jednak postanowiłam usunąć to pytanie. Wyjaśnię to dokładnie wkrótce :)

      Usuń
  5. O co chodzi z pytaniem 4?

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje odpowiedzi również wysłane:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dużo przyszło odpowiedzi na konkurs? ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi wysłane!

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy dużo jest już uczestników konkursu? Jestem ciekawa, jakie mam szanse.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest ich całkiem sporo, jednak część nie weźmie udziału w losowaniu, ponieważ nie wszystkie odpowiedzi ich są poprawne :(

      Usuń
  10. Marto,powazne pytanie.Czy Nasze dane osobowe (adres domowy,imie,nazwisko,e-mail) są wykorzystywane, udostepniane wydawnictwu "dream" i czy Ty w jakis sposob wykorzystujesz nasze dane? jesli tak to prosze o usuniecie mojego maila i moich odpowiedzi konkursowych,bo nie wyrazam zgody na przetwarzanie danych i udostepnianie innym podmiotem.Proszę o opowiedz na pytanie.Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, wydawnictwo przesłało mi książki, a ja następnie prześlę je laureatom - tylko oni podadzą mi swoje adresy, które będą mi potrzebne wyłącznie do przesłania nagrody :)

      Usuń
  11. Kiedy ogłosisz wyniki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest przecież napisane , ze wyniki będą jutro :)

      Usuń
  12. w jednej książce było napisane, że Karol urodził się po 14, a w wikipedii, że o innej godzinie....

    OdpowiedzUsuń
  13. https://pbs.twimg.com/media/CSrdZU-UsAAycgH.jpg

    OdpowiedzUsuń
  14. na stronie internetowej księcia Karola jest napisane: "was born at Buckingham Palace at 9.14pm on 14th November 1948.". P.M. oznacza po godz. 12:00. A.M. oznacza do godz. 12:00. Czyli książe Karol urodził się o 21.14
    W jego oficjalnej biografii jest adnotacja: "The Prince qualified as a helicopter pilot in 1974". Więc prawidłowo odpowiedzią na pytanie nr 4 jest 26 lat. Więc dlaczego to pytanie jest anulowane???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podajesz przykład na pilota helikoptera, a poza tym , książę jest też pilotem np. RAFu - odpowiedzi były różne, niektóre często się powtarzały i większość się zgadzała, ale postanowiłam nie brać pod uwagę tego pytania, ponieważ według moich odpowiedzi, poprawna odpowiedź to 19 lat i chcąc być konsekwentna, uznawałabym osoby, które podały ten wiek :) myślę, że to najbardziej sprawiedliwe co mogłam zrobić :)

      Usuń
  15. Czekamy ... :-) fajna zabawa!
    Pozdrawiam M.

    OdpowiedzUsuń
  16. Czekamy ... :-) fajna zabawa!
    Pozdrawiam M.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo proszę, czy mogłabyś zrobić post o greckiej teraźniejszej rodzinie królewskiej? albo chociaż tu w komentarzu napisać te główne postacie, to bardzo ważne dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odkąd wróciłam z wakacji chodzi mi po głowie taki post! Bardzo lubię tę rodzinę, podobnie jak och kraj, ale w najbliższej przyszłości prawdopodobnie nie znajdę czasu na napisanie takiej notki - najpierw muszę napisać zaległe, a trochę się tego nazbierało ;) czasu mi niestety nie przybywa :(

      Usuń
  18. Kiedy będą znane wyniki konkursu??? Chodzi mi i konkretną godzinkę, bo strasznie się już niecierpliwie😊 będą udostępnione odpowiedzi na pytania?????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedzi opublikowałam kilka godzin temu na Instagramie - https://instagram.com/p/9lHXnxHFam/ Jak już wspominałam, pytanie czwarte nie jest brane pod uwagę.

      Do laureatów powysyłałam mejle, także proponuję szybko zajrzeć do swoich skrzynek :)

      Usuń
  19. Czy będzie podana informacja ile osób odpowiedziało poprawnie???

    OdpowiedzUsuń
  20. Możesz napisać tych laureatów tutaj?

    OdpowiedzUsuń
  21. Napiszesz zwycięzców?

    OdpowiedzUsuń
  22. Tak, wszystkie informacje wkrótce się pojawią :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Czekam na wyniki,jakbym miała wygrać :'))

    OdpowiedzUsuń
  24. A dokładnie kiedy? Bo już kilka godzin czekam :(

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo brakuje mi notatki, czy wspommienia o rozpoczęciu mistrzostw w rugby, gdzie przecież Kate pojawiła się. Czy ukaże się taki post? Liczę, że tak. Czekam :)

    OdpowiedzUsuń