27 stycznia 2015

English Matters - konkurs!


Na okładce pierwszego w tym roku numeru magazynu "English Matters" pojawili się Kate, William i George!

Czy spotkaliście się wcześniej z tym czasopismem lub jego inną wersją językową?
To dwumiesięcznik ukazujący się w Polsce od 2006 roku, który przeznaczony jest dla osób uczących się języka angielskiego. W każdym  numerze znajdziecie kilka artykułów w języku obcym, dotyczących znanych ludzi, ciekawych miejsc, rozrywki, sportu, tradycji czy obyczajów innych państw. Przy każdym tekście znajduje się słowniczek, który pomaga w pełni zrozumieć artykuł.

Sama poznałam niemiecką wersję tego pisma trzy lata temu, kiedy przygotowywałam się do egzaminu gimnazjalnego, pokazała mi go moja nauczycielka. Dzięki niemu poznałam wiele słówek, których nie ma w szkolnych podręcznikach, a które na egzaminie przydały się do wypracowania. Kiedy poszłam do liceum, "Deutsch Aktuell" zmieniłam na "English Matters" i od tego czasu czytam je regularnie i zawsze cieszy mnie, kiedy pojawiają się teksty o członkach rodzin królewskich. Oprócz wersji angielskiej i niemieckiej, możemy kupić także francuską, hiszpańską, rosyjską oraz włoską.

W tym numerze oprócz artykułu o Kate, Williamie i George'u przeczytacie także o brytyjskich uniwersytetach (m.in o szkockim St.Andrews, gdzie książęca para się poznała), książce i powstającym filmie "Fifty Shades of Grey", Amsterdamie i kilku innych Znajdziecie tam też konkurs, w którym możecie wygrać roczną prenumeratę! 
 

Ja natomiast mam dla Was 3 egzemplarze do rozdania. Aby zdobyć jeden z nich należy w komentarzu pod tym postem, w maksymalnie trzech zdaniach odpowiedzieć na pytanie:

Jak angielski pomaga Ci rozwijać Twoje pasje?

Jeśli nie macie konta Google, dopiszcie w komentarzu z odpowiedzią pseudonim lub inicjały imienia i nazwiska, abym w razie Waszej wygranej, mogła zweryfikować czy po nagrodę zgłasza się właściwa osoba : )

Wyniki pojawią się w poniedziałek. Powodzenia!

****************************

Obecnie Kate, William i George razem z Middletonami są na karaibskiej wyspie Mustique i jak na razie nie mają zaplanowanych oficjalnych wyjść.

28 komentarzy:

  1. dopiero teraz zauważyłaś ze jest czasopismo o kate. ja juz kupilam ponad miesiac temu

    OdpowiedzUsuń
  2. zauważyłam już wcześniej, ale dopiero dzisiaj przyszły pisma z wydawnictwa na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja instruktorka tańca (towarzyskiego) niemalże zawsze wymyśla po polsku własne nazwy figur. Ponieważ osobiście nie przepadam za ojczystym językiem, zdecydowałam się na domowy kurs tanecznego angielskiego - tym sposobem kilka(dziesiąt) melodyjnych angielskich nazw figur tanecznych pozwala mi na imponowanie znajomym i nie tylko :D.
    Alex :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie ktoś skomentował a Twitterze, że William nie miał czasu na przyjazd do Auschwitz na obchody, bo wolał leżeć pod palmami i sączyć martini! haha jakie to trafne. Wstyd, że nikogo z tak dużej rodziny Królewskiej nie wysłano na obchody... ani Charles, ani William... naprawdę wstyd.

    OdpowiedzUsuń
  5. P.N24
    Znajomość języka angielskiego pozwala mi podróżować po świecie, rozmawiać z ciekawymi ludzi i poznawać ich kulturę. W trakcie nauki języka spełniło się moje marzenie wyjazdu do Wielkiej Brytanii (jak cudownie było, że bariery językowe już nie stanowiły problemu).

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej,
    Zaglądam do Twojego roku już chyba ponad rok. Jednocześnie trzymam rękę na pulsie czytając codziennie dailymail oraz angielskie i amerykańskie blogi o Kate. Lubię jej elegancki a jednocześnie klasyczny styl. W tym sensie moja znajomość angielskiego pozwala mi pogłębiać informacje o księżnej. Ale aż głupio przyznać, ale pasjami czytam cykl 50 shades of Grey. Aktualnie jestem w trakcie tłumaczenia wszystkich części, które oryginalnie nie zostały włączone przez autorkę do książki. Robię to głównie z myślą o moich koleżankach, które nie bardzo sobie radzą z angielskim. Cóż to chyba bardzo egzotyczne pasje jak na trzydziestodwulatkę zajmującą się małym dzieckiem w domu :-). Proszę, proszę, bardzo proszę o czasopismo dla mnie. Pozdrawiam imienniczkę, autorkę bloga. G.gmarta

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Kate za jej styl. Angielski towarzyszy mi cały czas. Jestem zachwycona Londynem i bardzo bym chciała tam pojechać dlatego czytam artykuły po angielsku i tych słówek których nie rozumiem sprawdzam w słowniku. Zachęcam mojego narzeczonego do uczenia się języka anguelskiego może to czasopismo Go zachęci.
    Jeszcze niczego nie wygrałam może się teraz uda?

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdyby nie angielski, byłabym jak w klatce, tak to chyba jest dobre określenie. Klatce języka polskiego, jest to piękny język, ale to język angielski jest międzynarodowy. Dzięki niemu mogę się czuć równa. Znając angielski nie muszę czekać na napisy do filmów czy seriali lub na tłumaczenia książek, które trwają niezwykle długo. Wszystko to mogę odkrywać w oryginałach na równi ze wszystkimi ludźmi świata. Jak wszyscy dobrze wiemy, to ludzie anglojęzyczni są w większości twórcami najlepszych forów i fanklubów o ciekawych osobach, filmach, książkach. Tylko znając angielskim mam szansę być na bieżąco ze wszystkim co mnie interesuje.
    Co więcej angielski pomaga Ci być otwartym i bez żadnych oporów i strachu możesz podróżować po świecie, bo wiesz, że zawsze będziesz mógł się dogadać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdyby nie angielski, byłabym jak w klatce, tak to chyba jest dobre określenie. Klatce języka polskiego, jest to piękny język, ale to język angielski jest międzynarodowy. Dzięki niemu mogę się czuć równa. Znając angielski nie muszę czekać na napisy do filmów czy seriali lub na tłumaczenia książek, które trwają niezwykle długo. Wszystko to mogę odkrywać w oryginałach na równi ze wszystkimi ludźmi świata. Jak wszyscy dobrze wiemy, to ludzie anglojęzyczni są w większości twórcami najlepszych forów i fanklubów o ciekawych osobach, filmach, książkach. Tylko znając angielskim mam szansę być na bieżąco ze wszystkim co mnie interesuje.
    Co więcej angielski pomaga Ci być otwartym i bez żadnych oporów i strachu możesz podróżować po świecie, bo wiesz, że zawsze będziesz mógł się dogadać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Liceum spowodowało, że znienawidziłam angielski (moje pierwsze i ostatnie zagrożenie było właśnie z angielskiego!!!) ale, że uwielbiam rodzinę królewską (a jak wiadomo najwięcej informacji jest na brytyjskich stronach) to codziennie przeglądam przynajmniej 3 strony w poszukiwaniu ciekawych artykułów....PO ANGIELSKU of course !!!!! :-)))))) Aleksandra K.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja pasja to Australia,a w szczególności outback. Język angielski bardzo pomaga mi rozwijać tę pasję gdyż dzięki niemu mogę przeczytać wiele artykułów w internecie dotyczących tego tematu, które są w większości tylko w języku angielskim. Dzięki angielskiemu mogę kontaktować się też z australijskimi farmerami i poszerzać swoją wiedzę o życiu na wielkich stacjach w interiorze :)
    E. B.

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham angielski.Z języka angielskiego zawsze dostaję dobre oceny.Chciałabym studiować na Uniwersytecie w Cambridge,bym spotkała dużo ciekawych ludzi i rozmawiała z nimi po angielsku,poznawała ich kulturę i obyczaje.
    Jula :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Język angielski pomaga mi nie tylko rozwijać pasję do psychologii, ale także za pomocą różnych artykułów i książek - coraz bardziej zbliżać się do poznania ludzkiej natury, a tym samym - do właściwej ścieżki pomocy człowiekowi. Jestem psychologiem, praca z człowiekiem pełnym problemów to moja codzienność. Dzięki językowi angielskiemu mogę dotrzeć do wskazówek, których nie ma (lub są mało poznane) w polskich publikacjach.
    Pozdrawiam :)
    P.S. Trafiłam na ten blog przypadkowo i bardzo mi się spodobał. Zaglądam codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Interesuję się Kate i brytyjską rodziną królewską i dzięki znajomości języka angielskiego mogę bez problemu zrozumieć artykuły z dailymail czy innych brytyjskich gazet (OK, czasem sięgam po słownik :) ) Angielski bardzo mi ułatwia śledzenie na bieżąco wydarzeń związanych z Kate. Działa to też w drugą stronę - im więcej czytam artykułów po angielsku, tym lepiej sobie radzę z nauką tego języka :)
    Gabriela S.

    OdpowiedzUsuń
  16. dzieki znajomosci angieskiego moge czytac anglojezyczne ksiązki o medycynie, ktora bardzo mnie interesuje:)
    Pozdrawiam, FANKA KATE
    Daria :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Katarzyna Marcja Mac29 stycznia 2015 11:57

    uwielbiam język angielski bo kocham Londyn miłością pierwszą i absolutną.To niesamowite kosmopolitycze miasto które aby dobrze go pozna i poczuc jego magie trzeba mówic językiem jego mieszkańców.to miasto dało mi tak wiele upragnioną prace szkołe przyjaciół no i wreszcie miłośc.ale nie otrzymałabym tego wszystkiego gdyby nie język angielski to on otworzył mi wiele dzwi i dał wiele możliwości.No i na koniec musz dodaże język angielski to ojczysty język Kate i Wiliama których podziwiam uwielbiam i szanuje.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzięki znajomości języka angielskiego mogę uczestniczyć w programie Postcrossing, który pozwala na wysyłanie i odbieranie pocztówek z całego świata. Mimo że jestem zarejestrowana od niedawna udało mi się dostać już kilka pięknych kartek. Zainspirowana blogiem Marty zaczęłam również wysyłać listy i życzenia do członków europejskich rodzin królewskich, otrzymałam już odpowiedzi od Kate, Williama i Charlene, ale wciąż czekam na kolejne.
    J. W.

    OdpowiedzUsuń
  19. Moją pasją jest nauczanie dzieci - dzięki językowi angielskiemu mogę przekazywać im od najmłodszych lat jak ważna jest nauka języka obcego, a ponieważ od dziecka sama marzyłam, aby być nauczycielem języka angielskiego, ucząc angielskiego realizuje swoje marzenie i pasje.
    Oddana czytelniczka bloga - Agnieszka M

    OdpowiedzUsuń
  20. Marto, ja szlifuję angielski będąc Care Assistant , wystarczy? Pewnie, nie.. Napiszę Ci więcej..
    Ci, ludzie często pytają mnie o nr telefonu do bliskiego? (często to rodzice) A jak mam powiedzieć, że Ten Człowiek nie żyje (tata lub mama), ale odeszli? Pytają mnie, o której mają autobus bo chcą wrócić do domu.. a ja nie umiem odpowiedzieć???
    Dlatego szlifuję mój angielski.. Bo nigdy nie wiem, gdzie się znajdę i KTO sie mną zaopiekuje.. .SylwiaZ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nic nie zrozumiałam:) czym się zajmujesz???

      Usuń
    2. Poszlifuj najpierw jeszcze pisanie po polsku ze zrozumieniem - nic nie zrozumiałam z tej wypowiedzi.....

      Usuń
    3. To opiekunka osób niepełnosprawnych w UK o ile się nie mylę, ja zrozumiałam, podoba mi się ten komentarz :)

      Usuń
    4. Ja również zrozumiałam komentarz.
      Opieka nad niepełnosprawnymi/starszymi jest bardzo trudna.
      Podziwiam.
      Filolożka

      Usuń
  21. J.angielski pomaga mi rozwijać wiele moich pasji. Jedną z nich jest słuchanie muzyki. Dzięki temu wiem, o czym jest tekst piosenki; bardziej mogę się z nią "utożsamić" i bardziej ją zrozumieć. J.angielski pomaga mi także w pisaniu listów do znanych osób, piosenkarzy, aktorów, sportowców czy rodziny królewskiej. Zbieram autografy i jest to bardo przydatne, bo dzięki temu mogę zdobyć autografy wielu osób, nie tylko z Polski. Dzięki j.angielskiemu mogę porozumieć się z paroma milionami osób, które mówią w tym języku. Mogę także zrozumieć ,co mówią moi ulubieni artyści w wywiadach ;)
    Emilia Ł.

    OdpowiedzUsuń
  22. z innej beczki, Marta czy bedzie podsumowanie roku jak we wczesniejszych latach?

    OdpowiedzUsuń
  23. Zdjęcia Kate, Williama i Georga z wakacji;)
    Pozdrawiam Was dziewczyny;)
    http://www.nydailynews.com/entertainment/gossip/pippa-middleton-flashes-bikini-bod-caribbean-getaway-article-1.2100723

    Marlen

    OdpowiedzUsuń