17 stycznia 2014

Weekend z Zarą - narodziny córeczki!

Hello!
Pani Zara Tindall urodziła dziś dziewczynkę w Gloucestershire Royal Hospital. Pan Tindall był obecny przy porodzie. Dziecko waży 3,5 kilograma. 

Królowa, książę Edynburga, księżniczka Anna, kapitan Mark Phillips i rodzice Mike'a, pan Filip i pani Linda Tindall, zostali poinformowani i zachwyceni tą wiadomością. Imię dziecka zostanie ogłoszone w odpowiednim czasie.

Dziewczynka jest pierwszym dzieckiem Zary i Mike'a, trzecią wnuczką księżniczki Anny i czwartym prawnukiem Królowej i księcia Edynburga (po Savannie, Isli i George'u).  Jest 16 w kolejce do tronu.

Zimbio
Dziś, wcześnie rano Zara urodziła córeczkę w publicznym szpitalu w Gloucestershire. Imię dziewczynki zostanie ogłoszone - jak w przypadku George'a - w odpowiednim czasie. Czy macie jakieś typy?  Mnie nadal bardzo podobają się imiona Rose, Victoria, Alicia i Alexandra. 

Dziewczynka jest w kolejce do tronu brytyjskiego, ale nie jest księżniczką, nie ma też żadnych innych tytułów - wszystko przez ojca Zary, który nie przyjął od królowej tytułu hrabii. Zara jest wnuczką monarchini, ale w linii żeńskiej. Nosiłaby tytuł, gdyby jej ojciec zgodził się go przyjąć.

Cała trójka wróciła już do domu.

Zimbio
Na świecie pojawia się nowe pokolenie Windsorów - już wkrótce Savannah, Isla (córki Petera, brata Zary) oraz George wraz z córeczką Zary i Mike'a  staną się towarzyszami zabaw, jak wiele lat temu ich rodzice. Zapewne dołączą do nich dzieci kolejnych wnuków Królowej - ale na to musimy jeszcze zaczekać :)

********************

Telegraph

Zara urodziła się 15 maja 1981 roku w Londynie,  jest drugim dzieckiem księżniczki Anny i kapitana Marka Philipsa. Jej imię znaczy po arabsku "gwiazda poranna", nadano je dziewczynce ponieważ urodziła się o 8:15 rano. Imię zasugerował siostrze książę Karol. 

Mirror
Bardzo lubiła sport - w dzieciństwie reprezentowała swoje szkoły w hokeju, gimnastyce i lekkoatletyce. Jednak jej miłością od zawsze były konie - zaczęła jeździć konno mając zaledwie 3 lata. 

BBC
Ukończyła Uniwersytet w Exter. Jest dyplomowanym fizjoterapeutą, ze specjalnością fizjoterapii koni. 

BBC
21 grudnia 2010 roku pałac Buckingham ogłosił, że Zara zaręczyła się ze swoim wieloletnim partnerem, rugbystą Michaelem Tindallem. Para poznała się w Australii w 2003 roku. 

Times
Ich ślub odbył się 30 lipca 2011 roku w Edynburgu. Zara miała na sobie tiarę Meander, która należała do mamy księcia Filipa, Alicji Battenberg. Tą samą miała kilkakrotnie nosiła księżniczka Anna. 


 Jest światowej klasy zawodniczką w jeździectwie i obecnie mistrzynią świata we Wszechstronnym Konkursie Konia Wierzchowego (WKKW) indywidualnie i wicemistrzyni drużynowo (Wielka Brytania), po Mistrzostwach Świata w Jeździectwie 2006 w Akwizgranie w Niemczech. W 2005 została mistrzynią Europy w tej samej konkurencji, indywidualnie i drużynowo, w Blenheim Palace w Anglii. Została uznana najlepszym sportowcem brytyjskim 2006.Podczas IO 2012 w Londynie zdobyła srebro w jeździectwie w WKKW drużynowym.

Daily Mail
Zara angażuje się w wiele akcji charytatywnych. Bierze także udział w reklamach - została twarzą m.in Rolexa. Zaprojektowała również kolekcję dla Musto Outdoor Clothing.

Daily Mail
 Oto herb Zary:

Wikipedia

********************

Pojawiło się kilka szczegółów dotyczących urodzin Kate: według US Weekly Kate spędziła swoje urodziny w towarzystwie męża, synka, rodziców i rodzeństwa. Włoską kolację przygotowała gospodyni książęcej pary. Takie rozwiązanie okazało się znacznie prostsze niż wychodzenie z domu i zostawienie George'a z nianią - Kate nie lubi zamieszania - mówi informator. 

*******************

Bardzo chciałabym, abyście zawsze były na bieżąco. Niestety, nie zawsze jest czas napisać notkę, a co dopiero, kiedy jest się poza domem. Dlatego też postanowiłam umieścić na blogu mojego Twittera - kiedy będę reblogować ciekawe informacje, Wy od razu je zobaczycie, nie wchodząc na mój twitterowy profil! Tweety są w prawie 100% po angielsku, ale zazwyczaj są w nich też linki odsyłające do np. zdjęć. Myślę, że to dobre usprawnienie :)

******************

Przypominam o konkursie na logo. Dwie prace zostały już nadesłane. Macie czas do przyszłego czwartku :)

Miłego weekendu!

I na koniec informacja: Harry już nie ma brody :)

26 komentarzy:

  1. a jakies zdjecia Harrego bez brody? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://ksiazeharry.blogspot.com/2014/01/pa-pa-brodo.html

      Usuń
    2. bez brody lepiej wyglada:)

      Usuń
  2. Wszystkie komentarze, które napisaliście wczoraj - poprzez moją pomyłkę, usunęłam zamiast opublikować. Bardzo przepraszam i zachęcam do dalszego komentowania - teraz będę ostrożniejsza, obiecuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marto, mam pyatnie techniczne: co sie stanie gdy ani jedna z nadeslanych na konkurs prac Ci sie nie spodoba? a czytelniczki zadecyduje,ze akurat ta najlpesza z wszystkich nadeslanych a Tobie sie nie bedzie ten wybor podobal to uszanujesz wybor czytelniczek? pytam,bo to Twoj blog i Ty masz decydujacy glos.ja na Twoim miejscu nie publikowalabym na moim blogu zwycieskiego loga skoro ono mi sie nie podoba a wygralo w glosowaniu,ale mi sie nie podoba i kropka. Wypowiedz sie jak bedzie w Twoim przypadku:)


      ps ja wkleilam dzisiaj pare ciekawostek o Zarze i szkoda,ze ich nie opublikowalas:( min bylo o tym,ze wystepuje w grze komputerowej jako jedyna czlonkini monarchii europejskich oraz ,ze wystapila charytatywnie w gangam style dla dzieci:) i byl filmik jak tanczy gangam style-szkoda,ze tych ciekaowstek nie wrzucilas na bloga i usunelas komentarz:(

      Usuń
    2. przed taką sytuacją się zabezpieczyłam: mam dla Was 4 książki, ale w głosowaniu zwyciężą trzy. Czwartą zwyciężczynię wybiorę ja i jej logo nie będzie brało udziału w głosowaniu. Jeśli natomiast żadne z nadesłanych prac "nie wkomponują się" w wygląd bloga, w głosowaniu wygrają 4 dziewczyny -ale o tym czy tak będzie, poinformuję w odpowiednim czasie :)

      co to ciekawostek: jak już pisałam wcześniej, przez przypadek zamiast kliknąć "opublikuj", nacisnęłam "usuń" - przez to, że robiłam to na telefonie :( nawet nie wiesz jak mi głupio ;)
      natomiast te, które wkleiłaś ok.17:00 znajdą się w notkach - dziś i jutro o 21:00 :)

      Usuń
    3. dziekuje Marto:)
      sluszna decyzja ws ewentualnego nierostrzygniecia konkursu, to Twoj blog i wiadomo,ze Ty masz ostateczny glos w sprawie loga:)

      Usuń
  3. Mam prośbę abyś wstawiła pocztówkę jak dostaniesz ze Świąt od Kate i Williama a taże z urodzin Kate. Ja jeszcze nie dostałam. Czekam też na pocztówkę z Dani :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w tym roku nie wysyłałam kartek świątecznych, ale kiedy otrzymam odpowiedź na urodzinową, zaraz Was poinformuję :)

      Usuń
  4. Chciałabym abyś dodała post jak dostaniesz pocztówkę od Kate i Williama ze Świąt albo z urodzin Kate bo ja też czekam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. słyszałam, że Kate ma nigdzie nie pojawiać się publicznie, do zakończenia przez Williama kursu w Cambridge. jeśli to jest faktycznie prawda, to czuję się trochę rozczarowana, że przez bite 10 tygodni Kate nie będzie robić nic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to zwyczajne ploty wyjscia maja byc od lutego!

      Usuń
  6. Marta, czy wiadomo coś na temat oficjalnych wyjść Kate - kiedy one będą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety, nic nie wiadomo. Kompletne nic. Liczę jednak na zdjęcia z zakupów ;)

      Usuń
    2. Kurcze, bo strasznie długo sie już nie pokazują. Ja też na nie licze ;) A najbardziej nie mogę się doczekać Australii!

      Usuń
  7. nie nazywaj jednej notatki bez polotu "weekendem z zara":P:P:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bądź uprzejma zauważyć, że pierwsza notka z tego cyklu pojawiła się o 21:00 - myślałam, że to oczywiste, że kolejna pojawi się następnego dnia o tej samej godzinie - tak jak było z "Tygodniem z księżną Dianą"

      Usuń
    2. troche dlugo trzeba czekac ..az do 21.00
      ale moze warto..zobaczymy:) za 3 h..

      Usuń
  8. właśnie sobie pomyślałam - a może córka Zary będzie miała na imię Sophie, jak moja przyjaciółka? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie gdybajmy tylko poczekajmy i niedlugo sie okaze jak bedzie miala na imie:) mysle,ze juz w tym nastepujacym tygodniu

      Usuń
    2. Może Wiktoria?
      EwKa

      Usuń
    3. mysle,ze cos oryginalnego bedzie ,nietypowanego jak u Kate i Willa

      Usuń
  9. Zniesiesz droga Marto, kiedys moderacje? naprawde jest wielkim utrudnieniem
    Dlaczego niewInne osoby maja cierpiec za kogos kto pare miesiecy temu pisal glupoty? przeicez my nie ponosimy za czyjes wystepki odpowiedzilanosci i ukaralas nas wszystkich ta moderacja. To nie jest sprawiedliwe wobec osob niewinnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no wlasnie?

      Usuń
    2. wypowiedz sie Marto w tej sprawie,czekamy

      Usuń
    3. Na razie nie zamierzam znieść moderacji.

      Usuń