sobota, 31 sierpnia 2013

Tydzień z księżną Dianą - Plotki, plotki...

Mieli romans?


"To pewne", twierdzi Pilar Eyre, autorka dobrze udokumentowanej sześciotomowej biografii króla Hiszpanii. Według jej relacji między Dianą a Juanem Carlosem zaiskrzyło już podczas pierwszej oficjalnej wizyty brytyjskiej pary książęcej w 1986 roku. Potem Karol i Diana bywali na hiszpańskim dworze jeszcze wielokrotnie. Tyle że on jechał do posiadłości diuka Wellingtona na Grenadzie, a ona - podobno - spędzała czas w ramionach króla na Majorce.

***************

Niefortunny prezent 


Książę Karol nie popisał się. Ofiarował żonie, księżnej Camilli, broszkę ze szmaragdem, którą wcześniej nosiła jego tragicznie zmarła pierwsza żona, Diana! Kiedy księżna Kornwalii pojawiła się na wyścigach konnych w Cheltenham, wszyscy zwrócili uwagę na jej oryginalny kapelusz i na lśniącą na ramieniu piękną broszkę. Kłopot w tym, że wcześniej biżuteria ta była częścią naszyjnika, który Diana dostała od Królowej Matki.

***************

Skandal z księżną Dianą


1 lipca 2011 księżna Diana skończyłaby 50 lat. Z tej okazji amerykański Newsweek postanowił pofantazjować jak wyglądałoby dziś życie Lady Di, gdyby nie tragiczny wypadek z 31 sierpnia 1997 roku. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie kontrowersyjna okładka magazynu. Widać na niej komputerowo postarzoną Dianę, w eleganckiej kreacji i kapeluszu, idącą ulicą ze swoją synową, księżną Katarzyną. Spreparowane zdjęcie wywołało medialną dyskusję, czy gazeta nie posunęła się za daleko? Brytyjski dwór nie odniósł się do tej publikacji, jednak William i Kate na pewno nie byli zachwyceni.


Szczupła, z widocznymi zmarszczkami, ale wciąż piękna i nienagannie ubrana - tak mogłaby wyglądać dziś księżna Diana, gdyby wciąż była wśród nas.

***************

 Andrew Morton - "Diana. Moja historia"

Tak więc między narodzinami Williama i Harry'ego - kompletna ciemność. Nie pamiętam z tego wiele, wyparłam to z pamięci, bo takie bolesne. Harry pojawił się cudem. Byliśmy blisko, naprawdę bardzo blisko przez sześć tygodni przed narodzinami Harry'ego,  bliżej niż kiedykolwiek przedtem, i kiedykolwiek potem. I w momencie, kiedy Harry się urodził, bang, nasze małżeństwo, wszystko przeminęło z wiatrem. Wiedziałam, że Harry będzie chłopcem, bo widziałam to na zdjęciu USG. A Karol zawsze chciał mieć córkę. Chciał dwoje dzieci i chciał córkę. Wiedziałam,że urodzi się chłopiec, ale mu o tym nie powiedziałam. Urodził się Harry, Harry był rudy i Harry był chłopcem. Pierwszy komentarz to: "O Boże, to chłopiec", a drugi - "i nawet jest rudy". Coś we mnie zamarło. Wtedy już wiedziałam, że wrócił do swojej Pani, choć jakimś cudem zdołaliśmy mieć Harry'ego. Harry był radością i , prawdę mówiąc, miał bliższy kontakt z ojcem niż w tym samym czasie William. Podczas uroczystości chrztu Harry'ego Karol podszedł do mojej matki, żeby porozmawiać i powiedział: "Jestem tak rozczarowany - myślałem, że to będzie dziewczynka". A mamusia, nie zastanawiając się długo, odcięła się: "Powinieneś być wdzięczny, że dziecko urodziło się normalne". I w tym dniu zatrzasnęły się jakieś drzwi, on tak właśnie reaguje, kiedy ktoś odpowie na jego zaczepkę.

Fragment nowej wersji książki Andrew Mortona "Diana. Moja historia", przetłumaczona przez Elżbietę Królikowską Avis, która była dziś gościem "Dzień dobry TVN".
W grudniu 2011 roku w tym samym studiu o sekretach księżnej Diany opowiadała jej przyjaciółka i astrolożka Penny Thornton.


10 komentarzy:

  1. Nie wiedziałam, że Diana najprawdopodobniej miała romans z Juanem Carlosem. Zaskoczyła mnie ta wiadomosc! Dziękuję Marto za kolejną notkę! Jesteś wielka! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również dziękuję - dwie ciekawe notki jednego dnia, 6 ciekawych notek w ciągu tygodnia i pewnie jeszcze będzie jutro! Dzięki wielkie :)

      a niech ktoś jeszcze spróbuje narzekać, na najlepszego bloga o Kate w Polsce!

      Usuń
    2. To prawda ! Mart blog jest fantastyczny, nigdy nie widziałam lepszego !

      Usuń
    3. dziękuję bardzo :)

      Usuń
    4. Marto fajny i ciekawy blog. Wspaniałe 6 notek w ciągu tygodnia. Nie widziałam lepszego :)!!

      Usuń
  2. VZy to prawda, że w vivie będzie biografai Diany ?

    OdpowiedzUsuń
  3. jaka biografia? O co chodzi?

    OdpowiedzUsuń
  4. czy dzis w jakis wiadomosciach byla mowa o lady di?

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie przygotowany tydzień na blogu :) W ogóle świetny blog! Gratuluje :) Życzę Ci tylko, aby poziom zawsze był taki wysoki :)

    OdpowiedzUsuń